----------------------------------
Fa
uns dies, la secció sindical de l’UGT va difondre un comunicat en relació als
resultats del concurs per proveir 6 llocs de treball de direcció de biblioteca
de proximitat que, per les seves inexactituds, pot portar a confusió. Per això
cal puntualitzar diversos aspectes:
1.
1. Sempre hem estat d’acord amb el Comitè d’Empresa en què, quan hi
ha una direcció vacant temporalment, aquesta es pugui oferir per ser ocupada
provisionalment per un/a bibliotecària, ja que això és una oportunitat de
promoció per a la persona en qüestió, al mateix temps que es cobreix una
necessitat de l’organització.
Ara bé, a l’Administració pública, la llei obliga a superar un procés selectiu per consolidar el lloc de treball. Aquesta és una circumstància que tothom coneix quan accepta un lloc de direcció provisional.
Tant l’Estatut dels treballadors com l’Ebep determinen al seus articles 15 i 70 respectivament que com a màxim es pot trigar 3 anys a fer les convocatòries de les places estructurals ocupades per treballadors de manera temporal.
2. Els
processos selectius necessaris per consolidar els llocs de direcció són d’accés
restringit, de manera que no pot participar personal “del carrer”, però si són
oberts a altres persones que reuneixin els requisits i que siguin plantilla fixa
del CBB, de l’Ajuntament o de la Diputació. La llei obliga, i és
de justícia, donar les mateixes oportunitats i valorar amb el mateix rigor a
tots els candidats o candidates en la realització de les proves selectives. La
major experiència en el lloc de treball està àmpliament recollida en la
puntuació dels mèrits.
La puntuació dels mèrits recull els anys treballats, no pas la qualitat de la feina duta a terme. A més a més, resulta molt contradictori i injust que el propi Consorci valori positivament durant 5 o 3 anys la feina desenvolupada pels dos companys directors i la valoració de les proves fetes al concurs sigui inclús per sota del aprovat. No s’entén gaire.
La puntuació dels mèrits recull els anys treballats, no pas la qualitat de la feina duta a terme. A més a més, resulta molt contradictori i injust que el propi Consorci valori positivament durant 5 o 3 anys la feina desenvolupada pels dos companys directors i la valoració de les proves fetes al concurs sigui inclús per sota del aprovat. No s’entén gaire.
3.Les
bases dels processos selectius són comunicades al Comitè d’empresa prèviament a
la seva publicació i es dóna la possibilitat de fer suggeriments de canvi. Així
ha estat també en aquesta ocasió i no he rebut cap proposta per variar cap
apartat.
Fins ara les bases dels processos
selectius havien complert amb la legalitat, aquest fet ens ha dut a confiar-nos
i admetem que el Cap de RRHH ens ha colat unes bases on les valoracions no són
gens objectives ni
respecten la proporcionalitat en la valoració de cada una de les proves
(puntuacions), donat
que s’han valorat en
excés les proves relacionals (14 de 20 punts) i que més d’un terç de la nota final únicament la
valora el Cap de RRHH i cap persona més del tribunal. NO TORNARÀ A PASSAR.
4. En
un procés de selecció a l’Administració pública s’ha de valorar l’actuació dels
candidats dins del procés. En aquest cas, immediatament després de cada prova i
de cada tanda d’entrevistes, les persones presents, incloent-hi els representats
sindicals que han participat, hem contrastat la valoració de l’actuació de cada
candidat/a i sempre hem tingut opinions molt convergents. Els delegats sindicals que assisteixen a
les proves dels processos de selecció ho fan en qualitat d’observadors, no tenim
ni veu ni vot. I les valoracions que hem donat en el darrer procés no s’han
tingut en compte,
i en cap cas són
coincidents ni
convergents amb
les valoracions de
la resta de membres del
tribunal.
No hi ha lloc per sembrar dubtes respecte a que les
persones que han guanyat el lloc són les que en el procés han mostrat una millor
combinació de capacitats i mèrits. El que no treu que fem un reconeixement
públic de la professionalitat, la dedicació i les aportacions de les persones
que han exercit el lloc de direcció de manera provisional i ara no han arribat a
consolidar-lo.
En cap cas hem sembrat cap dubte respecte a les persones que han guanyat el lloc, és més, vam felicitar-los pels bons resultats obtinguts. La qüestió és, com es pot entendre que si el Consorci considera als dos companys cessats, bons professionals amb bona implicació i dedicació no se’ls hi dona, com fins ara, una segona oportunitat, mantenint-los al seu lloc actual fins poder consolidar la seva plaça més endavant, com s’ha fet fins ara amb molts altres companys.
En cap cas hem sembrat cap dubte respecte a les persones que han guanyat el lloc, és més, vam felicitar-los pels bons resultats obtinguts. La qüestió és, com es pot entendre que si el Consorci considera als dos companys cessats, bons professionals amb bona implicació i dedicació no se’ls hi dona, com fins ara, una segona oportunitat, mantenint-los al seu lloc actual fins poder consolidar la seva plaça més endavant, com s’ha fet fins ara amb molts altres companys.
5. Atès que les normes que han de regir els
concursos de provisió de llocs s’han seguit escrupolosament, i que el
desenvolupament del concurs s’ha considerat correcte al llarg de tot el procés,
no deixa de ser sorprenent que es posi el crit al cel quan els resultats finals
no són els desitjats, i que es proposi tenir en compte actuacions fora del
concurs que la llei no permet considerar i que significarien una greu injustícia
i perjudici per les persones que han aconseguit millors resultats en el concurs.
I no deixa de ser sorprenent que aquesta posició sigui manifestada precisament
per qui, en un procés de selecció, té un paper fonamental en supervisar el
compliment de les normes, la netedat del procés i el respecte a la igualtat
d’oportunitats de tots els treballadors i treballadores.
El que realment és sorprenent i injust és el
canvi en la política de personal del Consorci, que parla molt de reconeixement
però no ho trasllada després a la pràctica i la realitat laboral dels nostres
companys.
El que realment és sorprenent és que el
Consorci parli ara de compliment de les normes i netedad quan s’han comés al
llarg de tots aquests anys irregularitats públiques i notories per satisfer els
interessos de l’empresa.
El que realment és sorprenent és que es
parli d’igualtat d’oportunitats, quan tots sabem que les places de direcció són
singularitzades i s’adjudiquen directa i unilateralment per decisió de
l’empresa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada