dijous, 14 de febrer del 2008

El nostre compromís ets tu

(Programa electoral)
UGT és un sindicat democràtic i participatiu basat en la pluralitat, obert a nous col•lectius i amb esperit negociador i dialogant, capacitat reivindicativa i ferma en la defensa dels treballadors i treballadores i la millora de les condicions de treball.

UGT està en un lloc privilegiat en el marc de les negociacions amb les diferents administracions públiques que integren el Consorci de Biblioteques de Barcelona (és a dir, Diputació i Ajuntament de Barcelona). UGT és el primer sindicat al comitè d’empresa d’ambdues administracions (8 de 17 representants al Comitè d’Empresa d’Ajuntament i majoria absoluta a la Junta de Personal de Diputació) i això el situa en el millor lloc per a negociar les millores laborals dels propers convenis, utilitzant el nou Estatuto Básico del Empleado Público com a marc general.

Des de la secció sindical d’UGT del Consorci de Biblioteques de Barcelona estem treballant amb il•lusió i compromís per a totes les treballadores i treballadors. En aquesta nova legislatura lluitarem per fer realitat el programa que us presentem i volem que sigui obert i participatiu. Per aquesta raó estem treballant en noves eines per a millorar la nostra comunicació entre les treballadores i treballadors i la secció sindical.

Aquí pots veure i descarregarte el tríptic i el cartell.


CONDICIONS LABORALS I RETRIBUCIONS ECONÒMIQUES

- Prendre la iniciativa en la reobertura de la Mesa de negociació d’horaris especials de l’Ajuntament de Barcelona per aconseguir millores retributives i laborals per a tot el personal de dissabte i cap de setmana, per tal de pal•liar així el greuge comparatiu entre els bibliotecaris i la resta de categories.
- Recuperar el poder adquisitiu dels salaris de forma real i efectiva.
- Millorar les condicions laborals dels itinerants (dietes i compensació per disponibilitat horària, així com facilitar l’accés a les ajudes de transport).
- Millora dels permisos i llicències (per exemple, permís per acompanyar als fills o ascendents a visites mèdiques i a reunions escolars sense necessitat de recuperar les hores).
- Assolir el període de vacances de 23 dies laborals per auxiliars i subalterns.
- Treballar per a aconseguir un conveni propi per a totes les categories laborals, de manera que no representi cap retrocès en cap aspecte però que a l’hora iguali les condicions de treball.
- Vetllar pel compliment de les condicions de treball vigents als convenis, especialment per al col•lectiu d’itinerants i nous contractats temporals.


DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL I FORMACIÓ

- Desenvolupament de la promoció horitzontal, establint nous perfils d’especialització professional que siguin reconeguts mitjançant retribucions compensatòries.
- Regular el pla de formació propi del CBB: fomentar la formació dins l’horari laboral i aconseguir la financiació de cursos externs (idiomes, postgraus, jornades, etc.).
- Distribuir l’oferta formativa de forma equitativa i justa entre totes les treballadores i treballadors.
- Garantir una formació adequada del nou personal contractat abans de la seva incorporació al lloc de treball.
- Facilitar l’accés a la formació contínua de la Diputació de Barcelona.
- Facilitar els intercanvis professionals amb biblioteques d’altres països.



PERSONAL

- Consolidar la plantilla dels subalterns interins, convocant oferta pública pròpia del CBB, així com ampliar la borsa de treball existent.
- Acabar d’aplantillar mitjançant l’oferta pública anual tot el personal contractat eventual o interí.
- Revisar les ràtios de personal i adequar-les en funció de les necessitats singulars de cada biblioteca.
- Negociar un augment de la plantilla d’itinerants donat l’increment progressiu de públic i de serveis oferts a les biblioteques.
- Treballar per garantir que es facin efectives totes les substitucions de baixes, vacances, permisos, reunions, etc.
- Possibilitar la incorporació de nous perfils professionals a les biblioteques (com per exemple educadors), per poder treballar amb equips multidisciplinars i adequar-se així a les noves necessitats socials.


SALUT LABORAL

- Implementar mesures que redueixin i/o evitin els nivells de riscos emergents (estrès, mobbing, etc.).
- Elaborar un protocol d’actuació en situacions de risc.
- Seguir vetllant per un entorn de treball adequat, mitjançant l’avaluació dels riscos laborals i psicosocials, el control de la climatització dels edificis, l’avaluació de l’ergonomia dels taulells i espais de treball, etc.
- Habilitar i/o millorar les condicions dels espais de descans de les biblioteques.
- Garantir que el Comitè de Salut Laboral participi en l’elaboració dels plans funcionals de noves biblioteques, fent valer el seu dret a ser informat i a participar activament.